czwartek, 6 grudnia 2012

Reniferowe cake pops

W tym roku postanowiliśmy jak najwięcej prezentów zrobić ręcznie. Zaczęliśmy od prezentów mikołajkowych dla znajomych, sąsiadów i współpracowników.

Ten przepis najpierw znalazłam na stronie bakerella.com a następnie na stronie Moje wypieki i postanowiłam skorzystać właśnie z tego przepisu.


Reniferkowe cake popsy

Składniki na około 20 sztuk (mnie wyszło trochę więcej):
 400 g suchego ciasta, pokruszonego (ciasto babkowe, czekoladowe, itp.) - ja użyłam muffinków korzennych
120 g serka mascarpone
80 g nutelli lub masła orzechowego
200 g czekolady, do obtoczenia
1 łyżka oleju
precelki na różki
drażetki m&m lub inne podobne

Kruszymy ciasto, mieszamy mascarpone z nutellą lub masłem orzechowym i dodajemy do pokruszonego ciasta, powoli łącząc krem z ciastem mieszając. Gdy składniki nam się połączą, formujemy ciasto w kule, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do zamrażarki na 15 min.

Następnie wyjmujemy, formujemy rękami lub używając łyżki do lodów kuleczki o podobnej wielkości. Ponownie schładzamy kulki w zamrażarce. Roztapiamy czekoladę, moczymy patyczek w czekoladzie i wkładamy w kulkę tak do 2/3 wysokości kulki. Jeśli mamy ciepło w domu możemy włożyć kulki z patyczkami do lodówki lub zamrażarki ale u mnie z uwagi na nie za wysoką temperaturę i zimno kuleczek czekolada zastygała prawie od razu. Następnie musimy przygotować sobie wszystkie składniki, czekoladę roztopioną (najlepiej w szklance lub innym podobnym naczyniu żeby nam się łatwo maczało kulki) draże, oczka cukrowe jeśli mamy, i pokrojone precelki. Maczamy kulkę na patyczku w czekoladzie, nie mieszamy bo może nam kulka spaść, pozwalamy spłynąć nadmiarowi i od razu przyklejamy oczka, noski i różki - odstawiamy do zastygnięcia. W tym celu najlepiej sprawdza się styropian do którego wbijamy kulki.
Teraz pozostaje nam już tylko pięknie zapakować nasze reniferki. My część reniferków zapakowaliśmy w celofan jak lizaczki a część pakowaliśmy wraz z kubkiem, wkładając do środka kawałek styropianu i wbijając do niego reniferki, całość opakowaliśmy celofanem.

Brak komentarzy: